Muusikaelemendid õpetaja töös
Koolitaja Ille-Ida Nool

Kõikjal meie ümber on muusika: näiteks vaikus, inimeste hääled, erinevad rütmilised liikumised (kõndimine, jooksmine, hüppamine), loodushääled, liiklusmüra, kodumasinate töötamisest tekitatud helid jne.
Muusika kaudu saab inimene ennast kergemini väljendada, ennast paremini tundma õppida ja end hingeliselt täita. Muusikaline kasvatus aitab kaasa lapse loovuse, empaatiatunde, fantaasia ja vaimsete võimete arendamisel ning mälu ja tahteomaduste arendamisele.
Käesoleval koolitusel saadki läbi erinevate muusikaliste võimaluste praktiseerida ja kogeda, mis see muusika Sinuga teeb. Just need tunded ja kaasa võetud materjalid aitavad töös lastega muuta ning toetada paljude väikeste inimeste sisemaailma.

Sihtgrupp: Lasteaedade ja I kooliastme haridustöötajad, kes soovivad toetada ning rikastada lapse arengut lihtsate loovate muusikaliste tegevuste kaudu.
Õpetamise alus:  õpetaja, tase 5 kompetents B.2 üldoskused; õpetaja, tasemed 6,7 kompetents B.2.4 reflektsioon ja professionaalne enesearendamine

Kestvus: 4 või 6 akadeemilist tundi.
Eesmärk: Mõista lapse emotsionaalset, intellektuaalset ja esteetilist arengut läbi erinevate loovtegevuste. Toetada lapse enesväljendust läbi muusika. Lõimida praktilised muusikategevused teiste õppe- ja kasvatustegevustega.
Koolitusteemad: 
Loovad suhtlemismängud käepäraste vahenditega (nt kivikesed, rütmiklotsid, värvilised siidirätikud, kangas, taara).
Muusika kui emotsionaalne vitamiin – rütmisalmid ja luuletused hakkavad erinevate emotsioonidega „elama“ kõnekooris, laulmises ja liikumises.
Koolitusel osalenu
mõistab loovtegevuste tähtsust laste üldarengu toetamisel,
toetab lapse arengut läbi erinevate loovtegevuste,
lõimib praktilised muusikategevused teiste õppe- ja kasvatustegevustega (nt emakeel ja kõne, matemaatika, loodusõpetus).
Meetodid: kõnekoor ja laulmine, muusikalis-rütmiline liikumine, loov pillimäng käepäraste vahenditega.