Värviteraapia ruumis
Koolitajad Marju Koor ja Merje Jürisalu
Õppimise
oluline osa on keskkond, kus see toimub. Koolituse põhiteemaks ruumide sisustamine ja erinevad mõjufaktorid lapsele, seosed emotsioonidega. Antakse lühiülevaade värviteraapiast ja soovitusi õpperuumide teadlikuks kujundamiseks õppeprotsessi toetajana. Õppepäeva jooksul koostab iga osaleja
oma tööruumi analüüsi, saab soovitusi selle efektiivsemaks muutmiseks lihtsate võtetega.
Õpetamise alus: õpetaja, tase 5 kompetents B.2 üldoskused; õpetaja, tasemed 6,7 kompetents B.2.4 reflektsioon ja professionaalne enesearendamine
Kestvus: 8 akadeemilist tundi
Eesmärk: Mõista värvide mõju laste psüühikale, analüüsida materjalide omavahelist sobivust ja seoseid õppeprotsessi toetamisel, planeerida oma tööruumi sisustamist õppeprotsessi eripärast lähtudes.
Koolitusteemad:
ruum kui õpikeskkond, ruumipaigutuse seostest lapse käitumisega
ruumikujunduse põhialused
värvide omadused ja kasutamine ruumis, 3 värvi printsiip
värvide toetav mõju lapse arengule
materjalide valik ja omavaheline sobivus
teadlik ruumide kujundamine
stendide kujundamine
laste loovtööde eksponeerimise võimalusi ruumis
Koolitusel osalenu:
mõistab värvide mõju laste psüühikale
analüüsib materjalide omavahelist sobivust ja seoseid
planeerib oma tööruumi
Meetodid: erinevad aktiivõppe meetodid, praktilised käelised tegevused.